توافق کشورها در مورد استراتژی برجسته 2030 برای نجات زمین های حاصلخیز

توافق کشورها در مورد استراتژی برجسته 2030 برای نجات زمین های حاصلخیز

توافق کشورها در مورد استراتژی برجسته 2030 برای نجات زمین های حاصلخیز

در پایان سیزدهمین نشست طرفین کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با بیابان زایی ، 113 کشور توافق کرده بودند که اهداف مشخصی را با شاخص‌های مشخص تعیین کنند تا زمین های بیشتری را احیا کنند و تخریب معکوس کنند ، که در حال حاضر بیش از یک سوم منابع زمینی جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین در این نشست کشورها در مورد یک نقشه راه جهانی جدید برای رسیدگی به تخریب زمین توافق کردند. چارچوب راهبردی جدید UNCCD 2018-2030 جامع ترین تعهد جهانی برای دستیابی به بی طرفی تخریب زمین (LDN) به منظور بازگرداندن بهره وری از مناطق وسیع تخریب شده ، بهبود معیشت بیش از 1.3 میلیارد نفر و کاهش اثرات خشکسالی بر روی جمعیت آسیب پذیر صورت گرفت.


این کنفرانس همچنین شاهد تولد اولین صندوق بخش خصوصی جهانی بود که به اجرای SDG اختصاص داشت. این صندوق به عنوان صندوق بی طرفی تخریب زمین شناخته می شود ، منبعی از سرمایه متحول کننده خواهد بود که سرمایه گذاران دولتی و خصوصی را برای تأمین بودجه پروژه های بازگرداندن زمین های تخریب شده، که دارای مزایای محیطی ، اقتصادی و اجتماعی است، تأمین می کند.


صندوق LDN با اندازه هدف اولیه 300 میلیون دلار سرمایه صندوق ، توسط میرووا ، وابسته به Natixis Global Asset Management که به سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی اختصاص یافته است ، و مکانیسم جهانی UNCCD به طور مشترک تبلیغ می شود. یک تسهیلات کمک فنی (TAF) که به طور جداگانه اداره می شود ، صندوق را در زمینه توسعه فعالیت های امیدوار کننده پایدار استفاده از زمین به منظور ایجاد مجموعه ای قوی از پروژه ها ، راهنمایی می کند.


چشم انداز جهانی سرزمین ، یک نشریه برجسته جدید که در کنفرانس رونمایی شد ، ضرورت اقدام سریع را برجسته کرد. این گزارش گزارش داد که فقط در دو دهه گذشته 20 درصد از سرزمین های جهان تخریب شده است. برای تأیید مجدد پیشرفت حاصل شده در اجلاس ، بیش از 80 وزیر از سراسر جهان با صدور بیانیه Ordos از کشورها خواسته اند که برای مقابله با بیابان زایی – یکی از مهمترین چالشهای جهانی سیاره – تلاش خود را در همه جبهه ها افزایش دهند.


این کنفرانس همچنین برای رسیدگی به سه موضوع جدید و نوظهور مرتبط با افزایش تخریب زمین – خشکسالی ، طوفان های شن و گرد و غبار و مهاجرت اقداماتی انجام داد. طوفان های شن و گرد و غبار سلامتی میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان تهدید می کند ، و نگرانی عمده در چین محل برگزاری کنفرانس است